Test
Accent Assessment Tool (AAT)
• změří charakteristické vlastnosti osobnosti
• zjistí vhodnost jedince na pozici
• vyhodnotí možné negativní projevy
• provede porovnání kandidátů
• identifikuje klíčové kompetence
• doporučí vhodné otázky pro pohovor
• vybere nejvhodnějšího kandidáta
Výsledná zpráva je přehledná, srozumitelná a pro příjemce velice komfortní. Byla vytvořena tak, aby výsledky
byly ihned využitelné v praxi a nebyla potřebná žádná složitá interpretace.
-
Vzorová zpráva (celá) ke stažení zde
Institut pro pracovní psychodiagnostiku používá pro detekci charakteristických rysů a vlastností zaměstnance
osobnostní test Accent Assessment Tool, který je validizovaným nástrojem určeným především pro pracovní
oblast. Jeho nespornou výhodou jsou rozsáhlé normy pro českou populaci, které se neustále rozšiřují, jak
postupuje validizační proces. Na základě meta-analýzy 3000 textů z pracovního prostředí, identifikuje tento
nástroj 40 relevatních vlastností jedince důležitých pro práci. Nástroj pracuje s tzv. situačním indexem, který
odhaluje nekonzistentnost odpovědí respondenta na škále 0-100, čím citlivě upozorňuje na možné snahy
zkreslovat výsledky či na neadekvátnost některých odpovědí.
Vídeňský maticový test (VMT)
• měří obecnou inteligenci
• určuje individuální rozdíly v pracovním výkonu
• odhaluje schopnost usuzovat
• identifikuje univerzální konkurenční výhodu
• podporuje výběr výkonnějších pracovníků
• identifikuje schopnost učit se
-
Vzorová zpráva (zkrácená) ke stažení zde
Institut pro pracovní psychodiagnostiku pracuje při zjišťování inteligence uchazečů a zaměstnanců
s Vídeňským maticovým testem, který je validizovaný a určený pouze do rukou odborného a vyškoleného
personálu. Vychází z teorie “g” faktoru, který formuloval Spearman. Test tedy pracuje se schopnostmi usuzovat, odhalovat
vzájemné souvislosti a vyvozovat vztahy, které se považují za základní dimenze faktoru obecné inteligence.
Test inteligence je nenahraditelný nástrojem, jeho použití je podpořeno celou řadou přesvědčivých důvodů, proč
obecnou inteligenci měřit a přihlížet k ní při každodenním manažerském rozhodování:
VMT patří k jednodimenzionálním testům konstruovaným k měření jedné složky inteligence. Vychází z teorie “g” faktoru, který formuloval Spearman. Test tedy pracuje se schopnostmi usuzovat, odhalovat
vzájemné souvislosti a vyvozovat vztahy, které se považují za základní dimenze faktoru obecné inteligence.
Test inteligence je nenahraditelný nástrojem, jeho použití je podpořeno celou řadou přesvědčivých důvodů, proč
obecnou inteligenci měřit a přihlížet k ní při každodenním manažerském rozhodování:
• inteligence má prediktivní validitu (dokáže předvídat úspěch ve všech pracovních pozicích)
• čím je práce náročnější, tím důležitější je při jejím výkonu inteligence
• validita inteligence je jednou nejvyšších v porovnání s např. osobností, schopnostmi, zájmy
• inteligence je hlavním zdrojem, trvalých, významných rozdílů v pracovním výkonu
• vyšší inteligence představuje také vyšší vzdělavatelnost, predikuje schopnost učit se
Test
Leadership Judgement Indicator (LJI)
• identifikuje styly vedení
• diagnostikuje schopnost řešit problémy vhodným způsobem
• odhaluje preferenci stylu pro řešení podobných situací
• okamžitě upravuje styl vedení
• rozvíjí kompetence lídra
-
Vzorová zpráva (zkrácená) ke stažení zde
Leadership je v pracovní oblasti velmi důležitý a je obvykle chápán jako soubor kompetencí, které umožňují vést sebe i druhé k mimořádným cílům. Kompetence je pojem, který zahrnuje nejen schopnosti, ale například i vlastnosti, znalosti, motivace a všechny vnitřní faktory podmiňující úspěšné dosahování cílů.
Poznávání leadershipu a poznávání možností, jak ho dále rozvíjet, je předmětem odborného zájmu již mnoho let. A stejně dlouho dobu trvá také úsilí pro toto poznávání vytvářet odpovídající psychodiagnostické nástroje. Jedním z metodologicky užitečných přístupů je klasifikace leadershipu podle několika základních stylů, kterými se dá popsat styl vedení i osobnost vůdce – lídra.
Institut pro pracovní psychodiagnostiku využívá při identifikaci preferovaného stylu vedení lidí adaptaci původní metody Leadership Judgment Indicator (LJI – Test stylů vedení), která je validizována na české manažerské populaci. Metoda prostřednictvím řešení různých modelových situací, scénářů z běžného rozhodování vedoucích a manažerů, diagnostikuje schopnost zkoumané osoby adekvátně volit vhodný způsob řešení modelové situace a zároveň diagnostikuje styl, který zkoumaná osoba preferuje pro řešení podobných situací. Jednotlivé scénáře uvádějí situace, které je vhodné řešit jedním ze čtyř stylů leadershipu:
direktivním, konzultativním, konsenzuálním anebo delegativním stylem vedení.
Institut pro pracovní psychodiagnostiku je jako zatím jeden z mála oprávněn tuto metodu používat, neboť se jedná o metodu, která není běžně dostupná a vyžaduje psychologické vzdělání a akreditační kurz k používání a interpretaci.
Dotazník motivace k výkonu (LMI)
• zjišťuje míru motivace k dosahování cílů
• odhaluje tendenci klást si náročné cíle (ctižádost)
• identifikuje sebedůvěru v dosažení cílů (nezávislost)
• diagnostikuje schopnost vynaložit úsilí na dosažení cíle (sebeovládání)
Dotazník motivace k výkonu zjišťuje míru motivace k dosahování osobních a profesních cílů, která je ovlivňována třemi základními faktory: ctižádostí, nezávislostí a sebeovládáním). Každý z těchto tří faktorů je sám ovlivňován množstvím aspektů vaší osobnosti. V této analýze zjišťujeme, jak tyto aspekty zvyšují nebo snižují celkovou motivaci k výkonu.
-
Vzorová zpráva ke stažení zde
Pro účely pracovní psychodiagnostiky pracuje náš Institut s motivací k výkonu, která je chápána jako podíl osobnosti na vlastní výkonnosti. Při detekci motivace k výkonu používáme Dotazník motivace k výkonu (LMI), který je založen na významných teoretických a empirických pracích, zaměřených na motivaci k výkonu a na výsledcích výzkumu motivace k výkonu. Cílem konstrukce LMI byla formulace široce pojatého konceptu motivace k výkonu v profesním kontextu.
LMI se skládá ze 17 dimenzí (škál) motivace k výkonu v profesním kontextu:
• vytrvalost
• kompenzační úsilí
• dominance
• hrdost
• angažovanost
• ochota učit se
• důvěra v úspěch
• preference obtížnosti
• flexibilita
• samostatnost
• flow
• sebekontrola
• nebojácnost
• orientace na status
• internalita
• soutěživost
• cílevědomost